På uppsalavatten.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Felanmälan

Här har vi samlat de vanligaste ärendena du kan behöva felanmäla eller åtgärda på olika sätt.

För akuta vatten- och avloppsproblem, så som vattenläcka, stopp i avlopp eller problem med smak och lukt så har vi jour dygnet runt. 

  • Telefon mellan klockan 08.00 och 16.00: 018-727 93 00
  • Telefon mellan klockan 16.00 och 08.00: 018-23 07 10

Observera: Gäller vattenläckor eller stopp i avlopp inom din egen fastighet så hänvisar vi dig till valfri entreprenör för att åtgärda problemet.

 

Lukt- och smakproblem som inte är akuta

Luktar eller smakar ditt vatten annorlunda, eller är det grumligt eller missfärgat? 

Kontakta vår Kundtjänst

 

Översvämning

Vid skyfall eller stopp i avlopp kan du drabbas av en översvämning. Följ vår checklista och gör en anmälan till ditt försäkringsbolag.

Checklista för översvämning vid skyfall och stopp i avlopp

Efter översvämningen

Efter översvämningen vill vi också att du anmäler skriftligen till oss så att vi kan bedöma om vi behöver göra en skadeutredning. Använd länken här nedanför. Utifrån uppgifterna vi får in gör vi en bedömning och kontaktar dig.

Meddela oss om översvämning

Utebliven sophämtning eller slamtömning

Blir ditt avfall inte hämtat den dag vi lovat, gör en anmälan om utebliven sophämtning eller slamtömning till oss. Tidigast dagen efter din anmälan kan vi åtgärda den uteblivna hämtningen.

Meddela oss om utebliven sophämtning

Akut slamtömning

Om du behöver en extra tömning hör du av dig till vår kundtjänst. Vi kan komma och tömma inom 24 timmar (på arbetsdagar) eller inom 5 arbetsdagar. Båda tömningarna är utöver ordinarie taxa och den inom 24 timmar är klassad som akuttömning och kostar därför lite mer.

Kontakta kundtjänst

Efter kontorstid

För beställning av jourtömning utanför ordinarie öppettider hänvisar vi till valfri entreprenör.