Ansökan om återbetalning vid utebliven hämtning av avfall
Här kan du ansöka om återbetalning vid utebliven hämtning av avfall.
Bra att ha med dig innan du börjar fylla i din ansökan:
- Tänk på att mottagna fakturor alltid behöver betalas, det påverkar inte utredningen och återbetalningen du ansöker om i detta formulär.
- Efter inskickat formulär kan handläggningstiden uppgå till flera månader. Det beror helt på antalet ärenden som vi har att hantera. Ärendena hanteras alltid i den ordning de inkommit och man kan inte komma före i kön genom upprepad kontakt.
- Tänk på att vara noga när du fyller i formuläret. Ofullständigt ifyllt formulär kan förlänga hanteringen av ärendet. Var speciellt uppmärksam på att du fyller i korrekt mejladress, då kontakt främst sker över mejl vid dessa ärenden.
- Om utredningen visar att du har rätt till återbetalning så kommer återbetalningen på den nästkommande fakturan efter att utredningen är avslutad.
- Du kan bara ansöka om en anläggning i taget, vill du ansöka om fler anläggningar behöver du skicka in en ansökan per anläggning.
Hjälpte innehållet på sidan dig? (Om du svarar nej - fyll gärna i varför.)