Anmäl utebliven sophämtning eller slamtömning

Här kan du anmäla utebliven hämtning av avfall eller slam. Låt om möjligt kärlen stå framme tills de blivit tömda.

Om du vill slippa fylla i alla fält kan du göra felanmälan när du är inloggad på Mina sidor.

Avfallshämtning utförs normalt:

  • vardagar 06.00-18.00

Slamtömning sker:

  • vardagar 06.00-19.00

Vänta därför till dagen efter utebliven hämtning innan du felanmäler.

Här kan du se vilken som är din ordinarie hämtdag.

Vi handlägger ärenden på vardagar så anmälningar under helgen tas om hand på måndag. Fyll i alla fält.


Förnamn och efternamn

E-post för kontakt

Dit vi kan ringa och skicka SMS

Anläggningsnumret börjar med 40...

Adressen där vi hämtar avfallet.
Datum för utebliven hämtning * (obligatorisk)
Datum för utebliven hämtning
Ange vilken dag avfallet inte blev hämtat
Vad har inte hämtats?  * (obligatorisk)
Vad har inte hämtats?



De personuppgifter du lämnar till Uppsala Vatten och Avfall AB behandlas i enlighet med gällande integritetslagstiftning. Information om hur och varför vi behandlar dina personuppgifter finns här: www.uppsalavatten.se/personuppgifter

 

Akut slamtömning

Om du behöver en extra tömning hör du av dig till vår kundtjänst. Vi kan komma och tömma inom 24 timmar (på arbetsdagar) eller inom 5 arbetsdagar. Båda tömningarna är utöver ordinarie taxa och den inom 24 timmar är klassad som akuttömning och kostar därför lite mer.

Kontakta kundtjänst

Efter kontorstid

För beställning av jourtömning utanför ordinarie öppettider hänvisar vi till valfri entreprenör.

Hjälpte innehållet på sidan dig? (Om du svarar nej - fyll gärna i varför.)

EPI debug

Created:
2022-07-13T13:33:15
Last modified:
2022-11-03T13:43:28
Published:
2022-07-13T13:34:04
Last published:
2022-11-03T13:43:28
Template
Sida


EPI.PageType


EPI.PageURLSegment


EPI.Id