Felanmäl vattenläcka, stopp i avlopp eller andra problem med vatten och avlopp
Akuta problem som vattenläcka, stopp i avlopp eller problem med smak och lukt - jour dygnet runt
- Telefon dagtid (08.00 - 16.00): 018-727 94 00
- Telefon kvällar, nätter och helger (16.00 - 08.00): 018-23 07 10 (går till SOS Alarm, endast för akuta problem)
Observera: Gäller det vattenläckor eller stopp i avlopp inom din egen fastighet så hänvisar vi dig till valfri entreprenör för att åtgärda problemet.
Lukt- och smakproblem som inte är akuta
Luktar eller smakar ditt vatten annorlunda, eller är det grumligt eller missfärgat?
Översvämning
Vid skyfall eller stopp i avlopp kan du drabbas av en översvämning. Följ vår checklista och glöm inte göra en anmälan till ditt försäkringsbolag.
Checklista för översvämning vid skyfall och stopp i avlopp
Efter översvämningen
Efter översvämningen vill vi också att du anmäler skriftligen till oss så att vi kan bedöma om vi behöver göra en skadeutredning. Använd länken här nedanför. Utifrån uppgifterna vi får in gör vi en bedömning och kontaktar dig.
Utebliven sophämtning eller slamtömning
Blir ditt avfall inte hämtat den dag vi lovat, gör en anmälan om utebliven sophämtning eller slamtömning till oss. Tidigast dagen efter din anmälan kan vi åtgärda den uteblivna hämtningen.
Meddela oss om utebliven sophämtning
Akut slamtömning
Om du behöver en extra tömning hör du av dig till vår kundtjänst. Vi kan komma och tömma inom 24 timmar (på arbetsdagar) eller inom 5 arbetsdagar. Båda tömningarna är utöver ordinarie taxa och den inom 24 timmar är klassad som akuttömning och kostar därför lite mer.
Efter kontorstid
För beställning av jourtömning utanför ordinarie öppettider hänvisar vi till valfri entreprenör.