Ägarbyte mellan privata fastighetsägare - fastighet med kommunalt vatten

Här kan du anmäla ägarbyte mellan privata fastighetsägare. Anmälan gäller för fastigheter där det finns kommunalt vatten indraget. Ägarbytet registreras för både vatten och hämtning av sopor.

Du kan anmäla ägarbyte till oss på två olika sätt. Med formuläret på denna sida och på en blankett som du beställer från kundservice.

Information till dig som säljer och flyttar ut

Information till dig som köper och flyttar in

Gör ägarbyte via formulär

De flesta fält är obligatoriska och formuläret kan inte skickas in om de inte är ifyllda. Är något oklart med din anmälan så hör vi av oss.

Anläggning
Anläggningsnummer börjar på 40...
Till exempel Uttern 39:17
Gatans namn och vilket nummer huset ligger på
Datum för överlåtelsen * (obligatorisk)
Datum för överlåtelsen
När fick köparen tillträde till fastigheten?
Läs av vattenmätaren
Utflyttande kund (säljaren)
Förnamn och efternamng
Gatuadress, postnummer och postort
Telefonnumret till den som säljer
E-postadress till den som säljer
Inflyttande kund (köparen) * (obligatorisk)
Är ni två ägare av fastigheten är det namn 1 som blir huvudansvarig.
Är ni två ägare av fastigheten är det namn 1 som blir huvudansvarig.
Namn 1
Namn på den som blir huvudansvarig
Endast siffror, inget streck. Används för att registrera dig som kund
Där vi kan nå dig på dagtid
Namn 2
Endast siffror, inget streck. Används för att registrera dig som kund så att du också kan logga in på Mina sidor
Komplett adress med postnummer och postort. Fylls i om fakturan INTE ska gå till anläggningsadressen
Bekräftelse
Bekräftelse
Hjälpte innehållet på sidan dig? (Om du svarar nej - fyll gärna i varför.)

EPI debug

Created:
2022-06-14T15:00:38
Last modified:
2025-10-01T15:26:21
Published:
2022-07-05T17:01:12
Last published:
2025-10-01T15:26:37
Template
Sida


EPI.PageType


EPI.PageURLSegment


EPI.Id